Yoga & naturdag ved Edens Have

Yoga og naturdag ved Edens Have den 3/10 og den 7/11 kl. 13-17. 
En sanseoplevelse med yoga, bevægelse, kropsbevidsthed i naturen.

Klik her for tilmelding

En dag hvor du inviteres til at lytte indad til naturen inden i, og til at bruge alle dine sanser til at være opmærksom på naturen udenom dig.

Carsten Houmark er bland andet uddannet krops- og naturterapeut. Desuden er han bondefødt og har en universitetsuddannelse i natur. Han har masser at fortælle dig om naturen og hvordan du kan tage naturen ind i løbet af dagen.

Annika Johansson er bland andet yogaærer og bevægelses coach. Selv om mange timer i livet er spenderet i gymnastiksale og fitnesscenter, ligger camping- og skiture som en stor del af opvæksten. Du vil blive guidet ind i åndedrætsøvelser og yogastillinger i løbet af turen, krydret med små fortællinger om neurologi og dine sanser.

Vi vil begge give dig en dag med opmærksomhed indad i forbindelse den input du får af naturen rundt omkring dig. Åndedræt, opmærksomhed, nærvær og stilhed vil være gennemgående indslag.

Program:
Vi mødes kl. 13 ved parkeringen på Skindersøvej 31 ved Edens Have. Vi sætter os et sted i græsset og begynder dagen med at hilse på hinanden og afstemme forventningerne til dagen. Vi kommer at gå gennem forskellige naturtyper hvor du skiftevis laver øvelser og skiftevis får viden på din vej. Du behøver ingen yogamåtte. Vi laver øvelser i naturen i græs, på sten og bruger skoven.

Ca. kl. 15 holder vi en stille pause, så medbring en lille madpakke efter behov og måske te eller kaffe.

Kl. 16:30 afrunder vi dagen ved Edens Have med meditation og en opsummering af dagen.

Medbring en drikkedunk med vand. Håndsprit og lommetørklæder er også godt at have med. Tøj efter vejret. Alle slags vejr er velkomne.

Klik her for tilmelding

Tidligere deltagere fortæller:

“Resten af søndagen havde jeg en dejlig følelse af mæthed, stort rum indeni og var beriget af jer og en meget dejlig gruppe at være sammen med.”

“Jeg nød glæden, letheden og den legende måde, hvorpå det hele blev præsenteret.”

“Jeg har taget gavn af rytmerne imellem jer, og mellem korte instruktioner og længere fortællinger fra jer begge.”

“Lige nu har jeg det rigtig godt i min krop.”

“Jeg mærker min krop meget tydeligt nu.”

“Dejlig oplevelse – blev motiveret til at bruge sanserne – afstressende.”

Yogarejse

Nu varer det ikke længe før turen går til Kreta og Makrigialos. Glæder mig meget, selv om det føles lidt anderledes at rejse lige nu.

En yogarejse kan være for dig der er helt ny til yoga og vil lære yoga at kende i løbet af en hel uge.

En yogarejse kan være til dig der har prøvet yoga tidligere og gerne vil mærke effekten af at lave yoga hver dag, morgen og aften hvis du har lyst.

En yogarejse kan være til dig som har brug for et pusterum, har brug for sol og varme, har brug for en tur med dine venner, har brug for at bevæge dig, har brug for at lære den krop og dit sind beder at kende…..

En yogarejse løser ikke eventuelle problemer der hjemme, men kan måske få dig til at se livet med nye øjne, fra et nyt perspektiv og gå klarhed i dine valg i dagligdagen.

Namaste

Træning med elastik

Jeg bruger gerne elastikker eller powerbands i min træning. Min krop elsker det, måske gør også din krop det. Elastikken giver modstand hvilket kan gøre mobilitetsøvelser mere med fokus på styrke, men elastikker giver også information til kroppen hvilken retning den skal arbejde, og kan på den måde gøre det nemmere at lave en øvelse.

Mangler du en elastik så kan du bland andet finde en hos Den Intelligente Krop (jeg får ikke på nogen måde provision af at anbefale denne produkt, men jeg kender mange af deres produkter).

Tips på øvelser kan du bland andet finde på min You Tube kanal 🙂 eller måske kom med til holdet Mobility i SATS Helsingør.

Det sansende nu – søndag den 30. august 2020

Lad musikken bevæge din krop og yoga & mindfulness fordybe din tilstedeværelse og skærpe sine sanser.

Tag en dag ud af din kalender, en dag i bevægelse. Læg under vejs mærke til hvordan tilstanden igennem din krop og i dit sind forandrer sig. En dag med egenomsorg, fra små nørdede bevægelser til de store og frie bevægelser. Støv af i hjørnerne af kroppen og mærk helheden.

Vi ser på kroppen fra et holistisk synspunkt, og holder fokus de mange sanser du har til rådighed og hvordan de kan bringe din hverdag i ro, med overskud og nærvær.

Vi håber at dagen gør at du kan afrunde sommerens indtryk og gøre dig klar til at møde efteråret. Dagen vil give dig mulighed for at mærke hvordan forskellige øvelser påvirker dit nervesystem, og hvordan du kan tage øvelser med hjem for at skabe en balanceret hverdag. Måske er det en stor dansende bevægelse, måske er det en stille åndedrætsbevægelse. Vi guider dig så at du finder din vej og dine behov.

Ulla Hyldgård: Cand. Mag. I musikterapi fra Aalborg Universitet, forfatter og komponist. Initiativtager til lokal dansegruppe og mange års undervisningserfaring fra forskellige musikskoler bl.a. Rytmisk Center i Kbh. Læs mere mindfulmusic.dk

Annika Johansson: Yogalærer og bevægelses coach med fokus på neurologi og nervesystemet. Er bland andet uddannet på Yoga Skolen i Helsingør og hos Z-Health Performance (Neurocentric Education).

Program:

10:00 Vi mødes og hilser på hinanden over en kop te.

10:15-12:15 Yoga med spændingsfrigørende øvelser, vækkelse af nervesystemet, flydende yoga bevægelser, åndedrætsøvelser, meditation og afspænding.

12:15-13:30 Økologisk frokost på Cafe Kadetten.

13:30-15:30 Bevægelse til musik, fri dans, prøv din stemme, guidet visualisering til musik….

15:30 Vi afslutter med te og kage og samler op på dagens oplevelser.

Tilmelding

#sansning #yoga #musik #fridans #mindfulness #meditation #økologiskfrokost #visualiseringtilmusik #egenomsorg #væren #nuet #tilstedeværelse #afspænding #nuet #laddeop #klartilefteråret #neurologi #vagusnerven #

Inspiration til dadelkugler

Dadler – Medjoul, uden sten og evt. abrikoser
Væske – vand, kokosolie, appelsinsaft, citron/ingefær saft, kaffe
Kokosmel
Nødder – mandler, cashewnødder, hasselnødder evt. blandet med havregryn
Kakaopulver
Smag – vaniljepulver, romessens, cayennepeber, appelsinskal, kanel, salt, kaffe…

Jeg blender ingredienserne i min dejlige foodprocessor.
Tag nødderne først, så kan du selv styre om du vil have små stykker eller blende dem til fint mel.
Bag efter dadler og kokosmel
Tilsæt kakaopulver
Til sidst væske og smag

Jeg kan godt lide at dejen er klistret så at dadelkuglerne ikke bliver for tørre, det gør det lidt mere besværligt at rulle kuglerne, så tilpas væske i forhold til dine præferencer.

Rulle dadelkuglerne i kokos eller sesamfrø.

Jeg har prøvet at presse citron og ingefær som smagsætter, kan anbefales hvis du er til ingefær J
Den anden halvdel smagsatte jeg med kaffe.

Målene varierer meget fra opskrift til opskrift når jeg har kikket på nettet. Jeg har landet et sted mellem disse dejlige opskrifter.

Hippieyoga.dk/raw-food-kokos-konfekt
Dadelkugler Valdemarsro

Personlig træning

Jeg åbner i denne periode op for udendørs personlig træning.

Måske for dig der nu har ekstra tid, eller for dig der har brug for at tage en pause i løbet af dagen. Bevægelse, særlig ude i naturen giver et kick til dit immunsystemet og en kick til din hjerne.

Der åbnes op for tiden et par uger ad gangen.
Betaling på forhånd via MobilePay.
Book en tid on-line.
Har du spørgsmål kan du skrive til mig på annika@lyttildinkrop.dk

Lyt Til Din Krop