Det sansende nu – søndag den 30. august 2020

Lad musikken bevæge din krop og yoga & mindfulness fordybe din tilstedeværelse og skærpe sine sanser.

Tag en dag ud af din kalender, en dag i bevægelse. Læg under vejs mærke til hvordan tilstanden igennem din krop og i dit sind forandrer sig. En dag med egenomsorg, fra små nørdede bevægelser til de store og frie bevægelser. Støv af i hjørnerne af kroppen og mærk helheden.

Vi ser på kroppen fra et holistisk synspunkt, men et særligt fokuspunkt igennem dagen vil være på Vagusnerven. Denne vandrende kranienerve melder retur til hjernen, hvad der foregår i organer og har betydning for din sundhed. Den er en vigtig del af det parasympatiske nervesystem, som er ansvarlig for at berolige organer efter stressende situationer.

Vi håber at dagen gør at du kan afrunde sommerens indtryk og gøre dig klar til at møde efteråret. Dagen vil give dig mulighed for at mærke hvordan forskellige øvelser påvirker dit nervesystem, og hvordan du kan tage øvelser med hjem for at skabe en balanceret hverdag. Måske er det en stor dansende bevægelse, måske er det en stille åndedrætsbevægelse. Vi guider dig så at du finder din vej og dine behov.

Ulla Hyldgård: Cand. Mag. I musikterapi fra Aalborg Universitet, forfatter og komponist. Initiativtager til lokal dansegruppe og mange års undervisningserfaring fra forskellige musikskoler bl.a. Rytmisk Center i Kbh. Læs mere mindfulmusic.dk

Annika Johansson: Yogaærer og bevægelses coach med fokus på neurologi og nervesystemet. Er bland andet uddannet på Yoga Skolen i Helsingør og Z-Health Performance (Neurocentric Education).

Program:
09:00 Vi mødes og hilser på hinanden over en kop te.

09:30-12 Yoga med spændingsfrigørende øvelser, vækkelse af nervesystemet, flydende yoga bevægelser, åndedrætsøvelser, meditation og afspænding.

12-13:30 Økologisk frokost i Kadettens Cafe hvor der er tid til en hyggelig snak og en stille gåtur rundt Kronborg slot.

13:30-16 Vi mødes igen til en udendørs sanseoplevelse og fortsætter tilbage til Kadettens skønne lokale med bevægelse til musik, fri dans, prøv din stemme, guidet visualisering til musik.

16:00 Vi afslutter med te og kage og samler op på dagens oplevelser.

Tilmelding

#sansning #yoga #musik #fridans #mindfulness #meditation #økologiskfrokost #visualiseringtilmusik #egenomsorg #væren #nuet #tilstedeværelse #afspænding #nuet #laddeop #klartilefteråret #neurologi #vagusnerven #

Inspiration til dadelkugler

Dadler – Medjoul, uden sten og evt. abrikoser
Væske – vand, kokosolie, appelsinsaft, citron/ingefær saft, kaffe
Kokosmel
Nødder – mandler, cashewnødder, hasselnødder evt. blandet med havregryn
Kakaopulver
Smag – vaniljepulver, romessens, cayennepeber, appelsinskal, kanel, salt, kaffe…

Jeg blender ingredienserne i min dejlige foodprocessor.
Tag nødderne først, så kan du selv styre om du vil have små stykker eller blende dem til fint mel.
Bag efter dadler og kokosmel
Tilsæt kakaopulver
Til sidst væske og smag

Jeg kan godt lide at dejen er klistret så at dadelkuglerne ikke bliver for tørre, det gør det lidt mere besværligt at rulle kuglerne, så tilpas væske i forhold til dine præferencer.

Rulle dadelkuglerne i kokos eller sesamfrø.

Jeg har prøvet at presse citron og ingefær som smagsætter, kan anbefales hvis du er til ingefær J
Den anden halvdel smagsatte jeg med kaffe.

Målene varierer meget fra opskrift til opskrift når jeg har kikket på nettet. Jeg har landet et sted mellem disse dejlige opskrifter.

Hippieyoga.dk/raw-food-kokos-konfekt
Dadelkugler Valdemarsro

Personlig træning

Jeg åbner i denne periode op for udendørs personlig træning.

Måske for dig der nu har ekstra tid, eller for dig der har brug for at tage en pause i løbet af dagen. Bevægelse, særlig ude i naturen giver et kick til dit immunsystemet og en kick til din hjerne.

Der åbnes op for tiden et par uger ad gangen.
Betaling på forhånd via MobilePay.
Book en tid on-line.
Har du spørgsmål kan du skrive til mig på annika@lyttildinkrop.dk

Hjemmetræning

Den bedste effekt du får af din træning er at træne kontinuerligt. Jo oftere du laver en øvelser, jo vigtigere tror din hjerne at det er og den opmærksomhed gør at der kan ske vækst i styrke, mobilitet, i nerveforbindelser. Så opmærksomhed til kroppen i hverdagen kan skabe de forændringer du ønsker. Jeg deler tips på træningssekvenser og forskellige træningsprogrammer her.

Pause i din træning

Følgende myndighedernes råd, lukker vi som privat virksomhed ned med øjeblikkelig virkning, dvs. fra torsdag d. 12/3 og indtil der udmeldes “grønt lys” igen. Yoga Skolen.

Som naturlig konsekvens af myndighedernes initiativer for at dæmme op for corona-smitte, stopper al undervisning hos DOF Kronborg Motion på ubestemt tid.

SATS opdaterer løbende status om Corona https://www.sats.com/info/corona/ Som medlem har du mulighed for hjemmetræning https://www.sats.com/traening/online-training/

Flere tips til hjemmetræning 🙂

Yogaevent

En gang i mellem kan det være rart at tage nogle timer ud af kalenderen og fordybe dig med dig selv. Slippe hverdagen og forpligtigelser. Du kan vælge en workshop, et dagsevent eller en weekend. Jeg sætter løbende nye arrangement op, som giver dig en dybere indsigt i dig selv. Du møder ordene “stoppe op, mærke og sanse”.

Book din plads her.

Lyt Til Din Krop